KDO MÁ PROBLÉM? ŠKOLNÍ JÍDELNA NEBO DĚTI?

3

Dlouhá léta Holická školní jídelna vařila dvě hlavní jídla a strávníkům někdy chutnalo, někdy nechutnalo, ale přece jen, byl tady výběr. Letošní školní rok se to maličko pokazilo. Na začátku roku onemocněla jedna z kuchařek, školní jídelna přešla do „úsporného“ režimu a zrušila možnost výběru. Vaří pouze jedno hlavní jídlo.

Ze strany školní jídelny dostali strávníci informaci, že se jedná o dočasný stav a po návratu nemocné kuchařky bude opět zavedena možnost výběru ze dvou jídel. Postupně ale onemocněly další kuchařky, zlepšení bylo v nedohlednu a stav s jedním jídlem přestal být pro většinu rodičů akceptovatelný.

Zároveň se množili stížnosti na organizaci stravování v jídelně, hygienu, uzavírání výdejních okének v době, kdy byl „přetlak“ strávníků, či na hrubé chování kuchařek vůči dětem. V tuto chvíli se někteří rodiče rozhodli situaci řešit a Roman Hlava, v zastoupení těchto rodičů, napsal paní ředitelce Pamánkové dopis. V něm byly uvedeny hlavní stížnosti rodičů směrem ke školní jídelně. K přečtení zde.

Reakce paní Pamánkové byla taková, že je vše v pořádku, za nemožností výběru ze dvou jídel jsou provozní důvody a že neeviduje žádnou stížnost. K přečtení zde. Z tohoto důvodu jsme se domluvili na osobním setkání s paní ředitelkou za přítomnosti zřizovatele. Protože je pravdou, že to, jestli někomu jídlo chutná a nebo ne, je záležitost značně subjektivní, domluvili jsme se, že tento bod vypustíme. Možnost výběru by měla tento problém ve velké většině odstranit. Paní ředitelce jsme předali dopis a domluvili si s ní schůzku.

Schůzka proběhla v úterý 6. června za účasti starosty Ladislava Effenberka, místostarosty Petra Bajera, předsedy školské komise Václava Vojtěcha, zástupců rodičů Romana Hlavy, Jiřího Spolka a Davida Urbánka a paní ředitelky Věry Pamánkové spolu s kolektivem školní jídelny. Schůzka to nebyla úplně jednoduchá, ale nakonec jsme se domluvili na tomto závěru:

  1. Od 1. října 2017 bude školní jídelna vařit 2 hlavní jídla na výběr za předpokladu že:
    • se podaří zapracovat 2 nové pracovnice nastupující v srpnu a zároveň nedojde k další dlouhodobé nemoci,
    • dojde k navýšení stavu kuchařek. Pan starosta Effenberk přislíbil financovat z rozpočtu města další pracovní sílu.
  2. Ředitelé škol budou opakovaně požádáni o koordinaci rozvrhů hodin pro školní rok 2017/2018 tak, aby byl počet žáků pravidelněji rozprostřen na celou výdejní dobu.
  3. Obě výdejní místa jsou a budou otevřena dle stravovacího řádu od 10:45 do 13:45 hodin.
  4. Hygienické předpisy jsou a budou dodržovány jak v procesu přípravy stravy, tak i při jejím výdeji.
  5. Žádáme strávníky, aby respektovali požadavek na nutnost mít u sebe kartičku nebo čip pro výdej stravy. Doporučíme rodičům využít možnost čipu, který lze připevnit například na klíče. Školní jídelna přislíbila, že se nestane, aby strávník odešel ze školní jídelny, aniž by oběd obdržel, pokud je zaplacen.
  6. V případě stížnosti strávníků lze tyto zapsat do knihy stížností, která je umístěna u okénka u paní Půlpánové. Dětští strávníci využijí při zápisu stížnosti asistenci pedagogického pracovníka školy nebo dozoru školní jídelny.

Co se týče vaření dvou jídel, jde o maximum, které šlo v danou chvíli domluvit. V případě, že od října 2017 nebudou na výběr dvě hlavní jídla, bude nutno dát názor rodičů najevo výraznějším způsobem jak školní jídelně, tak i zřizovateli.

Co se týče uzavírání okének v době výdeje obědů a podobných nešvarů, narazili jsme na tvrzení proti tvrzení. Z tohoto důvodu je nutno každý takový případ zaregistrovat. V okénku u paní Půlpánové je k dispozici kniha stížností a je potřeba tam tyto problémy zapisovat. Pedagogičtí pracovníci byli o tomto uvědoměni a budou dětem při řešení sporů nápomocni. Samozřejmě budeme rádi, když tyto konkrétní problémy dáte vědět i nám do Holických novin a to buď na david@holickenoviny.cz nebo přes FB či komentáře pod tímto článkem. Bez toho, že budeme mít jasně zdokumentované tyto problémy, se vždy dostaneme do patové situace.

A to samé platí pro ty, kteří si zapomenou doma kartičku na výdej stravy. Paní ředitelka se „freudovsky“ podřekla, že opatření zavedli, protože jsme si stěžovali. Následně dodala, že denně řešili 70 dětí bez kartiček a že to sebou přinášelo samozřejmě problémy. Upozornila na možnost výměny kartičky za „přívěšek ke klíčům“, který je možno používat stejným způsobem jako kartičku (stojí 115,-) a jeho zapomenutí asi nebude tak časté.

Nakonec jsme ale byli ujištěni, že se nikdy nestalo a ani nestane, že by z jídelny odešel strávník, kterému nebylo vydáno jídlo z důvodu zapomenutí kartičky. Kdyby k tomu i přes to došlo, vysvětlete prosím dětem, aby toto nechali dozor zapsat do knihy stížností a určitě to dejte vědět i nám.

Někteří z vás mají své zkušenosti (podle reakcí na FB) a nevěří, že může dojít ve školní jídelně ke změně. Já věřím, že se to stát může. Jestliže, ale nebude chtít vzít vedení školní jídelny toto jako impuls k tomu něco zlepšit, posunout službu, kterou poskytují, o něco výše, je nutné abychom měli jasná fakta a argumenty, na které bude zřizovatel slyšet.

Hezké léto a v říjnu si snad už zas budeme moci vybírat 🙂

David Urbánek

Nový komentář

avatar
 
 
Martin
Návštěvník
Martin

Sedmdesát dětí denně nemá kartu na obědy ?? Jak se tedy připravují do školy ?? Je to jen zapomětlivost nebo lajdáctví ?? Co dělají rodiče, pokud to jsou menší žáci ?? Jak je kontrolují, zda mají vše do školy ?? U těch větších to je nejspíš lajdáctví a honění si trika .. Musí se ukázat, že nejsou žádná „B-éčka“ .. Jen, že to jsou hloupí blbečci .. Rodiče je k ničemu nevedou a ještě se najdou tací, kteří je v lajdáctví a nesvědomitosti rádi podpoří ..

David Urbánek
Návštěvník
David Urbánek

Dobrý den Martine,
jestliže je pravda, že každý den chodí 70 dětí bez kartičky, je to jistě problém. Na druhou stranu systém vydání náhradního lístku fungoval ve ŠJ dlouhá léta. Nyní byla zavedena restrikce jako reakce na stížnosti rodičů. A je omlouvána vydáváním velkého počtu náhradních lístků. Co se stalo, že najednou tolik dětí zapomíná kartičky? Není to jen „příhodné odůvodnění“?
V každém případě mi přijde, že kvalita poskytovaných služeb ve ŠJ se zhoršuje. A na děti bych to nesváděl.

Pavel
Návštěvník
Pavel

Nikde nedostanete nic za darmo. Autobus Vás taky nepoveze. Pokud má někdo problém může 4 září v bílém přijít.

wpDiscuz